Tyrimo tikslas: sužinoti mokinių, mokytojų, švietimo, kūrybinio ir verslo sektoriaus atstovų, tėvų ir bendruomenės narių nuomonę apie kūrybiškumą bei jo ugdymą šiandienos visuomenėje.
Svarbiausios tyrimo išvados:
- Kas trečias tyrime dalyvavęs respondentas mano esąs nekūrybingas ir teigia, kad jų darbe ar moksle kūrybiškumo nereikia, kad kūrybiškumas – tai žaidimas, nerimta veikla ir pan. kas rodytų dalies respondentų tradicinį požiūrį į kūrybiškumą, kai kūrybiškumas siejamas tik su menine veikla ir kūryba.
- Kūrybiškumas labiausiai svarbus kūrybinio sektoriaus atstovams ir mokiniams, o mažiausiai – tėvams ir vietos bendruomenės nariams.
- Kas penktas apklaustas mokinys (-ė) teigia, kad nepritaria, ir daugiau nei trečdalis visiškai nepritaria teiginiui, kad mokykloje gerbiami ir skatinami kūrybiškai mąstantys mokiniai.
- Mokinių kūrybiškumui atsiskleisti labiausiai padeda muzika, jos klausymasis bei gera nuotaika ir emocijos, rami, gera, atpalaiduojanti ir tinkama aplinka, kurioje mokiniai jaučiasi gerai.
- Dažniausiai respondentų minimi kūrybiškumui pasireikšti trukdantys veiksniai – tai laiko trūkumas bei laiko stoka, netinkama kūrybiškumui pasireikšti aplinka taip pat kitų žmonių kritika ir abejingumas, nesupratimas, darbas, kurį respondentas dirba bei nustatytos taisyklės, reikalavimai ir standartai.
- Kūrybiškumą, respondentų nuomone, galima būtų skatinti pagiriant, palaikant, padrąsinant, skatinant domėjimąsi ir smalsumą, suteikti laisvę kurti, ugdant kūrybišką asmenybę, ugdant kūrybinį mąstymą bei rodant pavyzdį.
Tyrimą atliko: VšĮ „Socialinės informacijos ir mokymų agentūra“
Atlikimo metai: 2013
Visas tyrimas: Viešosios nuomonės tyrimas „Kūrybingumo samprata“