Tyrimo tikslas: atlikti moksleivių kultūros poreikių analizę 18-oje Vilniaus, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų mokyklų.
Apibendrintos tyrimo išvados:
- Pietryčių Lietuvos mokyklų padėtis, jų veikla ir galimybės vykdyti šiandieninius visuomenės poreikius atitinkančią moksleivių ugdymo programą, o tarp šių uždavinių rūpintis ir moksleivių kultūriniu lavinimu, priklauso nuo šio regiono ekonominės ir socialinės plėtotės, rajonų savivaldybių pastangų ir valstybės paramos šiems tikslams pasiekti.
- Mokyklų darbą trikdo ir pedagogus nuo apgalvoto, kūrybiško auklėtinių ugdymo atitraukia švietimo reformos.
- Mokyklos neturi nacionalinės kultūrinio ugdymo programos;
- Vis labiau auga neformaliojo šveitimo reikšmė;
- Neaiški holistinis šveitimo sistemos reformos modelis.
Tyrimą atliko: Lietuvos kultūros politikos institutas
Atlikimo metai: 2016
Visas tyrimas: Pietryčių Lietuvos moksleivių kultūros poreikių analizė